DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Sunday 1 May 2011

cerita saya :Terbang Superman Ku Di Bahu Jalan Guling guling

Hari        : Khamis
Masa      : 10.35 Pagi
Tarikh     : 21/12/2007

Lokasi     : Tesco Seri alam

Aku Seorang Peniaga `Kerepek` .Sebelum aku bekerja Di Gerai Kerepek Nie Aku bekerja DEpan gerai kerepek! Aku dibuang Kejer depan gerai kerepek nie Sebab Aku degil.So akak Kerepek Amik Aku kejer Jual kerepek!  Haha Merepek !

Masa Tengah jual-jual Kerepek Biasalah Merepek-repek Sekali " Kak Kerepek Kak, kak Kerepek kak,kak Merepek kak " Haha .kat sebelah Gerai aku nie plak Orang Perempuan Cina yang menjual Asam ( KEDAI ASAM ) .orang selalu banyak datang kedai dia.so aku amik kesempatan atas customer dia sambil-sambil customer dia belek Asam aku pun potong "bang rasa kerepek bang sambil2 rasa asam jamah ler kerepek nie bang kak "

Fuhh tokeyCina asam yg Kurang Asam Tu naik Hangin la! .haha . Aku TerkeZZZUtt dia sound aku
" WEi Lu curi Gua Punyer Customer ka?? C*ba*" "  "Wahh . Aku pun sound balik ..
" Wei Cina Asam tak sedap(masam berbaik dulu slalu aku yg makan asam dia) gua tak curik la Customer Lu yg suka gua punyer kerepek! .. Belah la !". . tgh Peak Nie bergaduh security dan kakak kerepek reda kan keadaan!
haha
..

Selepas Selesai Pertengkaran Aku dan Amoy Asam yg kurang asam tu.Supervisor Tesco Merangkap Tomboy yg hebat tu datang kat gerai aku .dia tanyer kenapa . aku jawab "Dah Settle dah" dia tengok aku atas bawah(up And Down) "Nie apepasal pakai selipar nie?" aku pun jawab la "oh Hujan "~ " pergi balik Amik Kasut ATau Jangan meniaga kat sini lagi !"  haish ..aku pun turutkan je la " kak Jaga kan Jap Kedai kepek " aku cakap ke akak kepek lagi  sorang. Hujan ! Aku pinjam baju hujan member aku Dan terus balik rumah amik kasut

Aku PErgi Dan balik Kerja Kat tesco Nie selalunya tak pakai Helmet sebab Dekat je dengan rumah aku .
so aku pun balik la kerumah amik kasut untuk dipakai buat kerja . so masa perjalanan semula aku ke
tempat kerja! jeng jeng jeng! ..

MUNGKIN TUHAN MASIH MAHU AKU HIDUP LAGI~(selepas accident) Alhamdulillah takde ape-ape~

Masa aku Ondaway ke tempat kerja balik .masa tu tengah naik bukit taw.tah ape ada dalam otak tetiba aku
Tiba-tiba je sarung helmet lepas je aku sarung helmet tu . aku belokla kanan.
aku turun bukit masa tengah turun nie depan aku nie  ada keter unser .

masa tengah turun nie..dia bawak lambat sangat. aku pun potong la.. (masa tu hujan renyai)
tetiba Dush dush kereta Tu macam nak belok la ! skali dia mmg belok la! EEREERTTTTTTT aku Brake!  Motor aku Tercompang Camping mengelengsor sana sini fuh ! aku tercampak cuiiii superman terbang guling-guling bedebish aku jatuh . prekk!! helmet aku pecah |Gelap Jap Hidup aKu masa tu serius| Kereta Sempat langgar motor aku Dan terus lari . moto aku sempat lagi guling-guling dua kali.dushh ..

Selepas gelap jap 5 minit hidup aku . aku bangun masa tu pulak jalan lengang takde orang .
vrengg vreenngg. kebetulan alhamdulilah mamat cina naik motor lalu.. aku pun tahan dia
"boss pinjam telefon wa baru accident la  " dia kasi pastu dia tolong aku angkat kan moto letak tepi

aku tepon la ASHRAF JALIL utk amik aku kat tempat accident.. dorang pun datang .kawan aku lagi sorang nie pandang sleck kat cina nie .dia igt cina nie yg langgar..aku cool kan mereka .bukan bukan dia langgar haha  aku ucapkan terima kasih banyak kat cina tu terus dia pergi entah kemana lepas tu..

ashraf jalil angkat aku naik moto lagi satu .member aku lagi sorang plak bawak moto aku
Nasib baik boleh start moto aku tapi Handle Dah macam Viragoo VROOm VROOm .aku jadi pendiam jap sampai kat rumah ashraff. aku telefon kakak kerepek tu tapi tak angkat.. aku telefon WAN
wan nie pekerja daily fresh kat depan kedai kepek aku jugak . aku call dia cakap datang umah ashraf.
dia datang. aku minta pesan ckp dengan akak kerepek aku accident. dan tolong pulangkan baju hujan kat
mmber kau nie ..

cerita dari wan : " wei kakak tak percaya kau accident dowh .dia kata ko malas nak kerja !"
                            (peh panas je aku dengar arggh lantak dia arr)
                          " Wei ally nak cakap dengan kau "  ( ok ok )
                          " Wei Ape pasal baju Hujan aku depan elok Blakang macam Roti Kirai ??
"
                                  (ei sorry ally sorry haha nnti aku ganti)
                                        (sampai skang tak ganti lagi)


masa tu aku balik rumah ashraf. sebab mak bapak aku kat desaru duk situ kejer situ. aku duduk la ..kaki
aku sakit2 sambil2 tu aku layan naruto .si acap plak .nak gi men bola ! sanggup dia tggl kan aku yg sakit
nie semata-mata nak main bola haha .. takpe takpe dia tolong aku pun kira okay..

aku call abang aku suh amik aku sebab aku nak balik umah nenek ..dia pun amik aku .igt dia simpati
sekejap lagi kena bebel la ! adoyai ..huhu sedih sedih haha..

.ingat kaki aku nie tak la sakit sangat .sekali esoknyer! MAK Ai BESARNYER KAKI AKU !!
selang sebulan aku pun sehat kembali.. ( aku tak pergi pun klinik atau hospital sebab aku takut jarum ) hahaha

Moral of the story : Pakai la Helmet Kalau nunggang moto!

nak tahu sape ashraf jalil selaku boleh la HERO pada itu hari CLICK> ASHRAF JALIL





INGAT BUKAN JENAYAH JE MEMBAWA PADAH TAPI ACCIDENT LAGI GILA PADAH DIA!

3 comments:

  1. Betul2...berhati2 di jalan raya..tunggang motosikal demi orang yang tersayang...hehehe...orang biasa guna kereta kan..kali ne tukar plak...motor...lepas ne..hargailah nyawa anda kerana nyawa tidak boleh dibeli...

    ReplyDelete
  2. mmg r aku hero.. cite pasal yg takot mak ex ko dtg serang pon aku igt lg..sampai kene teman kat simpang jalan..gahahah

    ReplyDelete
  3. siotnyer cite.. intro.. banyak sangat KEREPEK nyer.. hahaha.. moral.. last2 pakai helmet..

    ReplyDelete