DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Thursday 19 May 2011

KORUPSI

Assalamualaikum...







Korupsi tau kan ape maksud dia .ya KORUPSI ..
KORUP YANG MEREBAK KURAP NYER

Kadang-kadang kita tengok tv berita tu berita nie menceritakan keburukan yang tu keburukan yang nie.kebaikan yang ada kat situ dan kebaikan yang ada kat sana.tapi pada aku sebetol-betolnye mana baik mana buruk .contoh:kedua-dua belah pihak tunjuk kan baik dan yang buruk so ?

kat sini aku nak persoalkan politik and WHAT ACTUALLY HAPPEN TO OUR LITTLE COUNTRY 
dah la negara baru je nak membangun tapi rakyat sendiri yang gila Babi nak menjatuhkan nyer .kita nie dah la ketinggalan 10-20 tahun era moden dari negara-negara lain .SUSAH nak compete ! .tapi rakyat sendiri pemimpin sendiri sebok nak mundurkan diri .sebok nak kuasa tu kuasa nie ??

kadang-kadang situasi yang aku gelak sangat yang terjadi untuk jatuh sama menjatuhkan nie .situasi si anuar ibrahim sebok nak tuduh PM najib dgn bini dia tu pembunuh . dan ada gak yang cakap datin rosmah tu perempuan lupa daratan or whatever. dan sibelah kerajaan plak sebok cakap ha ..si anuar tu gayboy pergi liwat budak lelaki tu . tup tup dah si anuar main perempuan pulak . anuar nie gay ke straight ky bisexual??

Actually aku curious mana yang betol nie ? dan disebabkan kuasa jugak " alahai agama boleh di permainkan " sumpah lakhnat ?? itu dorang buat main-main untuk cover diri sendiri .yang tu suruh sumpah yang nie suruh sumpah .kang nanti dua-dua kena makan sumpah baru tahu.sekarang aku rasa kepentingan dorang adalah DUIT dan ingin control kerajaan dan seterusnya ..

itu satu yang kita dok respek yang pakai jubah siang malam panggil tok guru kain rentang warna hijau bulat2 putih menunjukkan satu barisan yang suci .tapi aku rasa teramat la tok guru dorang nie semakin bodoh dan demi kuasa dan duit sanggup dia permainkan soal agama senang-senang je dia cakap " UNDI LA P*S PASTI MASUK SYURGA " kalau betol dah sahir statement dia aku rasa satu dunia undi p*s tak kesah lah penduduk papua new genuia ke semua dok migrate malaysia sebab nak undi P*S nnti dapat masuk syurga.

Tak sangka sampai begitu desperate nak cari pengundi .tak malu ke dengan kaum-kaum lain .kaum-kaum cina parti parti cina takdela heboh pasal syurga neraka .DOSA pahala kalau tak undi ataupun undi. dengan si barisan tu camnie dgn si puak keadilan macam tu  dgn si D.*.P camnie  macam-macam ..

Pada aku dalam hal nie SEMUA KORUP .yang tu salahkan yang tu ,yang tu fitnah yang tu ,yang tu bunuh yang tu ..tapi actually ape yang terjadi "  MEREKA SENDIRI MENJATUHKAN NEGARA MEREKA SENDIRI "  so kalau time pilihan raya nanti nak undi sape? . cuba kalau rakyat semua pakat tak undi sesape .mesti parti kepelikan .dan cuba sorang bahasakan kerajaan dan pembangkang . WEI KORANG TU BETOL KE BOLEH KE NAK JAGA NEGARA NIE ?  sah  kena i.s.a. tapi pada aku tu mmg betol la layak ke mereka semua nak jaga kerajaan negara kita sendiri ..

So pada aku skang nie ..aku bersyukur sangat sebab malaysia masih aman damai walaupun ada perang dingin dengan mereka-mereka dan sekutu-sekutu bangkang .. aku just boleh bertype dan memberi pendapat . dan mendoakan yang terbaik untuk negara bangsa dan agama . : PEACE YO



9 comments:

  1. kalo ade v for vendetta kan bgos..haha

    ReplyDelete
  2. alamak....politik suda...heeee
    <-- belom cukup umur la nak cakap pasal politik ni..tapi dari segi akal yang matang ni memang tak setuju pasal 'UNDI LA P*S PASTI MASUK SYURGA '
    dan memang menyampah dengan kontroversi anwar yang tak habis2 tu...

    ReplyDelete
  3. cira nd, x stuju dgn awk..
    konspirasi anwar tu mmg mainan semata..
    korup sgt kerajaan nie..

    feel free to follow me :)

    ReplyDelete
  4. wah,bab politik..

    msh dibwh umr..hahah..

    spe x bersalah dia xptot diamkan diri..

    ReplyDelete
  5. wohoo. admin nmpk rock. :D hit balek k. :D

    ReplyDelete
  6. HAA , politik lah ? kacak sangat x pandai nak cakap pasal bab bab gini =='

    ReplyDelete