DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Friday 3 June 2011

PERSEPSI BUKAN SI JIWA MUZIK

Assalamualaikum .

sekarang nie dah jarang-jarang ar update blog .idea kering kontang dah nie ..adeyai.tapi demi polower yg POLO
aku nak gak menulis .

ceritera entry ini hari  menceritakan tentang PERSEPSI ORANG YANG BUKAN JIWA MUZIK yang boleh aku kata mereka nie semua sempit pemikiran .tak semua la tapi sesetengah la kan. sebab judging dari pencakapan dan komen dorang terhadap sesetengah muzik yang dorang tak minat dan terus bersangka buruk !

Kenapa ek ?
setiap orang ada minat berbeza-beza terhadap muzik .masing masing ada pilihan gaya pendengaran tersendiri kan . aku tak pernah marah orang yang minat lagu ' SEJARAH MUNGKIN BERULANG ' yang minat gila kat kumpulan boboy atau ANTZ  yg pada aku Lame :psst . tapi aku tak pernah kutuk mereka malah aku bangga dengan kumpulan-kumpulan tersebut sebab dorang berjaya mencipta seni yang baik pada era atau zaman tesebut.

dan aku jugak tak bising bising kat orang yang suka dengar lagu ANUAR ZAIN ' lelaki ini bla bla'  lagu dafi atau aril . dorang ada identiti sendiri .dan memiliki peminat jua .

tapi kenapa bila part lagu .METALCORE . SWEDISH METAL . HARDCORE . dan segala jenis muzik berat yang ada unsur jeritan bagai dorang cakap tu !$^#@#%@#$*&^^ . ada gak yang cakap .ei lagu nie la yang puja puja syaitan eh ?? ada gak yg cakap camtu .. pada aku oh kau dengar orang jerit-jerit dan muzik agak berat sikit dan korang claim tu muzik puja syaitan

pada aku itu semua seni ,. makin hari semua makin improve MOVEMENT IN MUSIC mesti ada .takkan nak lagu sama je macam lagu-lagu era 90 an macam lagu spring tu semua . pada aku semua mempunyai seni dan creativity masing-masing . pada aku tak cool untuk judge seni orang yang bukan-bukan .. lain la kalau orang dah anggap kita nie GODFATHER OF MUSIC ke ..boleh la ko judge muzik orang

pada aku muzik yang ada jeritan tu semua adalah EXPRESSI ! . dan aku sungguh minat lagu yang begitu ..

~ korang sepatutnya dengar band nie instead dengar lagu-lagu 90an tu semua hehe

*OF MICE AND MEN
*ASKING ALEXANDRIA
*AS I LAY DYING ( BAND NIE WAJIB DENGAR )
*SCARLET
*BRING ME THE HORIZON

PEACE

7 comments:

  1. suka dengar lagu Avenged Sevenfold dengan Bullet for My Valentine. <3

    ReplyDelete
  2. huwaa , Kacak x pandai pasal muzik =='

    ReplyDelete
  3. Satu band pun xkenal.. hahahha.. Lame pulak rasanya

    ReplyDelete
  4. yu suke muzik keras2 gini hahaha.. tp dgr jew..a7x..evanescence tu suke sbb amy lee punye emosi,expresi dlm lagu tu cam kena je dgn mud perempuan la hahaha eh kena dgn sy hahaha

    ReplyDelete
  5. betul la ckp u 2...
    tpy x sume lgu hadcore 2 berunsur kn @#$#$
    sape yg x dgr n x phm maksud yg disampai kn 2 mmg la dorng pikir @#$#$
    ^_^
    tpy selama 2thn i dgr lgu2 cm nie x penh lak pikir bukan2 n bertmbh enjoy lg... juz have la...

    ReplyDelete