DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Tuesday 13 September 2011

9 tips untuk tidak kehilangan girlfriend korang !

Assalamualaikum


Wahhh sejak sejak nie aku selalu pulak bagi tips .
semalam tips pasal nk usha awek hot.hari nie nak jaga awek supaya tak ilang.

dan korang percaya tak aku takde gepren pun.. ehehe. single beb.. ! hahaha

ape-ape pun nie tips masa aku jaga girlfriend aku masa lum break up . :)

9 tips terbaik aku rasa ! la

1-Jika korang rasa girlfriend korang adalah girlfriend yg betol dan korang rasa dia lah yang satu,korang kena la jaga dia bagaimana korang jaga diri korang sendiri ,sayang dia bagaimana korang sayang korang sendiri,, dan jika perempuan tu sayang korang gak .dan aggap korang yang satu dalam hidup dia.dia akan lakukan benda yang sama terhadap korang , tetapi sebelum tu . utamakan keluarga dan agama. :)

2-JUJUR-Lakukan ape aje untuk tidak menipu awek korang. kalau tipu untuk kebaikan atau nak buat surprice tu takpe la.,dan korang jugak tidak boleh sorokkan sesuatu pembohongan dari dia.nanti kompem korang akan rasa bersalah besar gile ! dan bila penipuan korang kantol suatu hari nnti sampai tua kepercayaan dia kat kau berkurangan ,walau banyak mana pun korang cakap luahkan ayat " I love you" dia tetap tidak percaya .kerana kepercayaan dia dah pudar ! :( susah la camtu, dalam percintaan perlu berlakunya jujur

3-BERKOMUNIKASI- Korang mesti Respect pandangan dia,sentiasa mendengar luahan hati dia,sebab perempuan tak suka kalau boyfren dia macam buat tak dengar. (kalau aku pun menyampah)

4-Hormat dia. dan tunjukkan dia yang korang sayangkan dia


5-SELESAIKAN MASALAH- Dalam sesuatu hubungan yang serius,kompem mesti akan ada masalah yang akan timbul,jika masalah itu timbul the best way untuk korang lakukan adalah hanya ungkapkan "Sorry"tapi bukan sekadar cakap sorry masalah tu selesai gitu je .korang mesti la bertemu mata .bawa berbincang , mana yang baik di guna pakai .buruk di asah cuci kasi cantik . kerana manusia boleh berubah.perasaan juga boleh ditukar walaupun mengambil masa.

6-Jika dorang buat korang marah gila.memang marah sangat. la. korang jangan la marah dia balik.marah sikit sikit je .dan buat dia rasa korang terluka,dia mesti paham emosi korang dan tidak bertindak rasional.

7-SPECIAL- Selalu buat dia rasa Seorang yang sangat Special, sebab prempuan suka Rasa diri dorang nie special

8-walau dalam keadaan ape pun jangan .buat Status tentang perempuan lain,sesetengah gadis akan cemburu buta. dan automatic cop korang dah mula menipu

9- Jangan terlalu control dia.dan selalu berada di mana dia berada. kerana sesetengah perempuan benci di control dan ini menyebabkan dia akan berjauhan dari korang .


-9 tips dari aku. sama ada boleh guna pakai atau tak ,tu terserah kat korang haha..aku guna macam nie la dulu haha..




5 comments:

  1. hehe...tips nie amat menarik...
    apa motif kamu cakap kamu single dlm hal nie?? hehe...untung la..kalau semua pkwe ikut tips nie...x ramai yg semua ikut..

    ReplyDelete
  2. like like berjuta kali yg number 9 tuh!

    ReplyDelete