DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Saturday 10 September 2011

SUKA MENUDING,SUKA COVER,PADAHAL DIRI SENDIRI !

ASSALAMUALAIKUM

Kat sini eh ,aku nak citer sikit pasal benda yang kita suka menuding menuduh untuk tidak dipermalukan atau ingin menutup malu sendiri,

Benda nie mmg often terjadi ,memangla sebagai seorang manusia memang tak lari dari buat salah silapkan nama pun manusia ,bukan patung ! tapi dalam perbuatan kesilapan kesalahan kita , kita jarang ingin mengaku bahawa yang salah buruk silap itu adalah kita.

Kita juga selalulah menyalah kan orang lain atau memutar belitkan cerita agar supaya masyarakat para kawan tidak memandang berat terhadap kesalahan kita dengan tidak sengaja .kesalahan kita itu akan diletakkan di bahu orang lain .
Kalau korang tak faham ape aku cuba sampai kan nie. korang Baca Sketsa nie


``Abu telah mencuri handset kawan serumahnyer,selepas ia mencuri ia berjumpa dgn roomatenyere dan berkata "wei ko tgk aku rembat hanset joe! " ,  . si ali pun berkata " ape lagi jom ar jual " si abu pun jual dan duit jualan tersebut dorang pun pi clubbing ,

selang beberapa hari abu ditangkap oleh joe ,joe mengetahui yang abu mencuri handset tersebut,joe pun menyoal siasat.soal soal soal punyer siasat. si abut pun cakap camnie " wei joe! sorry dowh aku tak niat nak rembat ,nie ali yang pakse aku dowh" 


Nampak tak ! often kan terjadi, memangla si ali tu salah .tapi number 1 to blame adalah si abu nie.si ali dapat tahu lepas si abu rembat hp tu kan.. dengan memutar belitkan cerita .si ali dapat mengurangkan beban kesalahan yang ditanggung dan si ali yg mulanya tidak terlibat secara langsung dibenci oleh yg lain

Actually habit suka menuding nie dah memang menjadi trend ! untuk melepaskan diri sendiri tanpa memikirkan hal orang lain.

Aku pun tak perfect , aku tulis entry nie sekadar ingin mengingatkan diri aku sendiri dan berkongsi pendapat bersama yang lain..

Quote aku pada hari ini adalah

"KITA YANG MEROSAKKAN DIRI SENDIRI BUKAN ORANG LAIN"

-BAGINDA SHAFIQ/ AX / 3.11 am  11/sept /2011



4 comments:

  1. aaa memang.. suke sgt dorang menudingkan jari kontot diorang tu kt org lain kan.. Xnak kawan Abu ! =)

    ReplyDelete
  2. kebanyakan kte neyh ska sngt mnunding jari kt org len.. xtaw kte neyh sma 2 x 5 gak... so !!... i pown bkan mnsia yg smpurna,. kita neyh sma shja.. :))

    ReplyDelete
  3. stuju.penah kene:( sedih.sob.sob

    ReplyDelete