DARI KIRI HENTAK JARI ! FOLLOW

YOU ACTUALLY VISIT US THANK YOU

READ AND SMILE !!

Monday 8 July 2013

AKU JURNAL DIRI ENGKAU

AKU JURNAL DIRI ENGKAU

Aku tak perlu hendak lagi memberi salam ,aku tak perlu lagi hendak memberi kata mula perbicaraan,aku tak perlu lagi mengenalkan diri aku yang sekecil zara ini . mengapa ? sebab tiada yang akan baca jurnal orang lain tapi ditulis oleh aku . .

kosong haribulan kosong tahun beribu kosong 

Aku menulis tentang diri kau yang selama ini bukan sahaja bermain dalam fikiran aku tetapi membuat jantung aku berdegup lebih lancar sampai aku rasa ia tidak sepatutnya berdegup sebegitu . aku juga meneliti kehidupan ceria engkau yang selalu buat aku tersenyum bila melihat senyuman engkau didalam gambar yang engkau kongsi dengan orang lain tapi tidak untuk aku . .

satu hari bulan satu tahun beribu ribu satu

Aku masih menulis tentang diri engkau sembarangan dan Sangat rahsia , aku menterjemahkan setiap kata-kata kau yang pernah kau lampirkan dalam hidup aku ,semuanya mawar harum tapi sayang setiap bunga akan kering jika tidak disiram ,tapi ! aku siram . aku selalu sirami dengan air mata aku , mungkin air mata yang aku curahkan ini racun membuatkan ia mati kering berwarna cokelat. tanpa prasangka dan menjadi sangkaan dan ia terjadi kenyataan ia benar-benar mati .. 

dua hari bulan dua tahun beribu ribu dua

ya seperti biasa aku masih menulis jurnal diri engkau .engkau berkerjaya .engkau kemas cantik memang sesuai untuk aku katakan kau memang bergaya.tidak lagi bercermin mata yang aku pilihkan dahulu .tidak lagi bercincin yang aku ukirkan untuk engkau .mungkin engkau sudah buang kenangan kita . mungkin kau sudah berjaya menjadi seorang feminin yang ikhlas melupakan aku yang menjurnal kan engkau ini ..

tiga hari bulan tiga tahun beribu ribu tiga

masih lagi menjurnal engkau , masih lagi menjadi admire terbuka bukan lagi rahsia . pernah ke aku menjadi rahsia pada engkau .pernah ke aku menyembunyikan perasaan cinta pada engkau . tidak mungkin sebaris ayat 'admire terbuka' tidak sesuai kerana aku ini adalah cinta terulung yang sudah pun tergulung dan telah pun digulingkan dan dicampak ke dasar lumpuh yang tidak boleh renang ke permukaan .

empat hari bulan empat tahun beribu ribu empat

masih.....   engkau kelihatan ekstrem bahagia kesana kemari bercuti beriadah aku hanya menemani kau dengan melihat gambar-gambar kau yang kau kongsi untuk yang lain dan yang pasti bukan aku yang kau ingin tunjukkan dan yah kongsikan ..

lima hari bulan lima tiada tahun lagi

masih .. aku seorang yang bodoh menjurnalkan orang yang pasti tidak lagi mencintai aku sepertimana aku mencintai dia dari dulu hingga sekarang ...


si bodoh....

1 comment: